۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

فمینیست یعنی چه؟ فمینیست کیست؟


 فمینیست کیست : هر فردی، چه زن باشد و یا مرد، اگر به قوانین زن ستیز و مردسالاری اعتراض داشته باشد و با آن مبارزه کند به او فمینیست گفته می شود . فمینیسم در پی زن سالاری نیست بلکه خواهان (انسان سالاری) است . (باکرگی ممنوع)
...............................................
فمنيست بودن به معنای ضد مرد بودن نيست. فمنيست بودن یعنی اعتراض به قوانين مردسالارانه و نگاه های اشتباه مردان !!! (پیج من یک فمینیست هستم)
................................................
فمینیسم جنبشی است برای پایان بخشیدن به زن‌ستیزی، استثمار و ستم جنسی." یعنی در پایان قرار نیست مثل مردان شویم، بلکه قرار است به ستم بر زنان توسط مردان، توسط ساختارهای سیاسی، و حتا گاهی توسط خود زنان، پایان بخشیم. (بل هوک)
.................................................
فمینیسم باور داشتن به حقوق زنان و برابری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زن و مرد است. فمینیسم مباحثه‌ای است که از جنبش‌ها، نظریه‌ها و فلسفه‌های گوناگونی تشکیل شده‌است که در ارتباط با تبعیض جنسیتی هستند و از برابری برای زنان دفاع کرده و برای حقوق زنان و مسایل زنان مبارزه می‌کند. (ویکی پدیا)

۳ نظر:

  1. من یک فمینیست هستم
    و به عنوان یک مرد این رو افتخار میدونم

    پاسخحذف
  2. Baba aival;-) damet garm

    پاسخحذف
  3. من یک مرد هستم و معتقدم هر عملی عکس العمل خودش رو داره و اگر به زنان ظلم بشه در واقع به مردان هم ظلم شده مردان هم قرار است با آن زن ها زندگی کنند.
    مسلما زندگی با زنی که وارد اجتماع شده حقوق خود را دریافت کرده حسن های زیادی برای مردان دارد، آن زن اجتماعی تر است از عقده های روانی برخوردار نیست با خضور خود در جامعه می تواند مسئولیت مرد رو کمتر کند و خودش هم باعث پیشرفت زندگی شود و زندگی شیرین تر و مفرح تر به همراه داشته باشد. پس یک مرد فمنیست در واقع به خودش لطف میکنه که فمنیست شده.

    پاسخحذف