۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

ذهنیت مردان و باکرگی ( اوزوم عنب انگور)

 چندی پیش نوشتاری بسیار ارزشمند را خواندم با عنوان در باب بکارت دختران که موضوع از این قرار بود : مردان ایرانی باکره نبودن زنان را برچسب های گوناگون می زنند ( نام های مختلفی بر روی یک چیز می گذارند ) این تفاوت در سه نفر بررسی شده است :
1- دوست دختر خود
2- یک زن بیوه
3- یک دختر خارجی

بررسی ذهنیت یک مرد ایرانی با دوست دختر خود : اگر فرض کنیم که این مرد قصد ازدواج با دوست دختر خود داشته باشد و بفهمد که او هم قبلا دوست پسری داشته و سکس هم داشته است و دیگر باکره نیست ، به احتمال زیاد به او برچسب هرزگی می زند و ممکن است با این دختر ازدواج نکند .
بررسی ذهنیت یک مرد ایرانی  با زن بیوه : اگر یک زن بیوه را که باکره هم نیست آن مرد دوست داشته باشد ، با او ازدواج می کند و برچسب هرزگی هم به او نمی زند .

بررسی ذهنیت یک مرد ایرانی با دختر خارجی : اگر مردی تصمیم به ازدواج با یک دختر خارجی داشته باشد ، نه تنها باکرگی این دختر برایش مهم نیست و به آن برچسب هرزگی نمی زند بلکه افتخار هم می کند(همانطور که می دانیم آن دختر در کشوری آزاد رشد کرده و از آزادی سکسی برخوردار بوده و باکره نیست)
اینجاست که می بینیم در هر سه مورد هر سه زن باکره نبوده اند ولی سه برداشت و ذهنیت متفاوت وجود دارد که کاملا احمقانه به نظر می رسند .
 
این راز ذهنیت است که انسان ها به این وسیله و با توجیه کردن ، کوشش دارند تا خود را فریب دهند و یک چیز را سه چیز متفاوت و با نام های متفاوت ببینند . تمثیلی وجود دارد که می گوید سه نفر فارس و ترک و عرب پولی (درمی) پیدا می کنند و می خواهند آنرا خرج کنند و چیزی برای خوردن بخرند ، فارس می گوید انگور می خواهم و ترک می گوید اوزوم ، عرب می گوید عنب ، و بر سر گفته هایشان درگیر می شوند ، دانایی  از راه می رسد و می گوید خواسته همه شما یک چیز است و بیهوده مشاجره می کنید . 
باید یاد بگیریم درست فکر کنیم و ذهنیت غلط خود را اصلاح کنیم . نخست اینکه باکره نبودن برای زنان بعد از سن بلوغ یک حق است و هیچکس حق ندارد که زنی را از حقوق جنسی خود محروم کند . دوم اینکه از توهین کردن و انگ زدن به زنان خودداری کنیم و جنسیت زنان را بازیچه خود قرار ندهیم . مردانی که خود باکرگی ندارند و می توانند براحتی سکس داشته باشند و کسی هم متوجه نشود ، چه حقی دارند که برای زنان تعیین تکلیف کنند و زنان را با باکرگی به بردگی بکشند ؟
انسان ها نیاز به سکس دارند همانطور که نیاز به تنفس و غذا دارند . زنی که باکره نیست ، چه فرقی دارد که دوست دختر شما باشد و یا یک زن بیوه و یا یک دختر خارجی ؟

۷ نظر:

  1. الان روشی وجود دارد که داشتن ارتباط قبلی برای مردان را هم مشخص میکند

    پاسخحذف
  2. bahs in nis k vase zano mishe fahmid vase mardo na..k migi rah fahmadane mardam has..bahs asasitare....b nazare man bayad azadi bashe

    پاسخحذف
  3. مولانا هم اشاره به انگور کرده در یکی از اشعارش


    چار کس را داد مردی یک درم آن یکی گفت این بانگوری دهم
    آن یکی دیگر عرب بد گفت لا من عنب خواهم نه انگور ای دغا
    آن یکی ترکی بد و گفت این بنم من نمی‌خواهم عنب خواهم ازم
    آن یکی رومی بگفت این قیل را ترک کن خواهیم استافیل را
    در تنازع آن نفر جنگی شدند که ز سر نامها غافل بدند
    مشت بر هم می‌زدند از ابلهی پر بدند از جهل و از دانش تهی
    صاحب سری عزیزی صد زبان گر بدی آنجا بدادی صلحشان
    پس بگفتی او که من زین یک درم آرزوی جمله‌تان را می‌دهم
    چونک بسپارید دل را بی دغل این درمتان می‌کند چندین عمل
    یک درمتان می‌شود چار المراد چار دشمن می‌شود یک ز اتحاد
    گفت هر یکتان دهد جنگ و فراق گفت من آرد شما را اتفاق
    پس شما خاموش باشید انصتوا تا زبانتان من شوم در گفت و گو
    گر سخنتان می‌نماید یک نمط در اثر مایه‌ی نزاعست و سخط
    گرمی عاریتی ندهد اثر گرمی خاصیتی دارد هنر
    سرکه را گر گرم کردی ز آتش آن چون خوری سردی فزاید بی گمان
    زانک آن گرمی او دهلیزیست طبع اصلش سردیست و تیزیست
    ور بود یخ‌بسته دوشاب ای پسر چون خوری گرمی فزاید در جگر
    پس ریای شیخ به ز اخلاص ماست کز بصیرت باشد آن وین از عماست
    از حدیث شیخ جمعیت رسد تفرقه آرد دم اهل جسد

    پاسخحذف
  4. آی جگرم حال میاد می بینم برخی دخترها همه کار می کنن و بعد میرن ترمیم می کنن و به اسم یه دختر باکره ازدواج می کنن با مردی که باکرگی خیلی براش مهمه

    پاسخحذف
  5. خیلی جالب بود اما نسل ما از بین رفته ، نسل بعدی هم همینطور ، شاید بشه کمکی کرد برای نسل های آینده اما ای کاش هم مرد ایرانی هم زن ایرانی از این موضوع سواستفاده نکنن که واقعن باعث هرزگی میشه در جامعه
    مردی که زن داره یا زنی که شوهر داره دنبال همچین موضوعی بغیر از عشقش بره میشه هرزگی ما تو ایران معنی داشتن یک عشق ، دوست داشتن ، دوستی و داشتن شریکی جنسی رو نمی دونیم من با این موضوع کاملن موافقم اما آدم باید در زندگیش با یک نفر هم آغوشی داشته باشه نه هر موقع دلش خواست با هر کی دوست داشت هم آغوشی کنه اگه می خوایم چیز رو ترویج کنیم باید همه جوانبشو آموزش بدیم که مشکلات حل بشه نه قوزه بالا قوز بشه

    پاسخحذف
  6. نسل ما که از بین رفت نسل بعد همینطور شاید بشه کمکی به نسل آینده کرد
    اما چیزی رو که داریم ترویج می کنیم باید تمام مواردشو آموزش بدیم که نه زن و نه مرد مورد سواستفاده قرار نگیره
    مردی که زن داره یا زنی که شوهر داره دنبال این موضوع باشه هرزگی بوجود میاد دیگه نمیشه خوب و از بد تشخیص داد چه کنیم هرزگی و هرج و مرج به وجود نیاد این موضوع باید کنترل شده آموزش داده بشه

    پاسخحذف