۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

فواید سکس


منبع این نوشتار، ترجمه خلاصه شده ای از این مطلب :

http://www.foxnews.com/story/0,2933,511503,00.html?sPage=fnc%2Fhealth%2Fsexualhealth


فواید سکس


سکس می تواند سردرد، گرفتگی عضلات، افسردگی، تنگی نفس، استرس، عصبانیت را کاهش و یا درمان کند. بطور کلی سیستم بدن را متعادل می کند.اگر کسی در دوران نوجوانی به سکس و برآورده کردن نیازهای جنسی دسترسی نداشته باشد، امکان ابتلای او به سرطان بیشتر است.محرومیت از سکس یک شکنجه و جنایت محسوب می شود.

شش فایده سکس برای سلامتی
این شش مورد موارد مختلفی هستند که بیان می کنند چرا سکس و فعالیت جنسی ممکن است به شما کمک کنند تا زندگی طولانی تر و شاد تری داشته باشید:

۱- سکس می تواند سردرد و انواع درد را درمان کند.

.این به دلیل ترشح هورمونی به نام اکسی توسین است که باعث برطرف شدن انواع دردها و گرفتگی های عضلانی می شود.

۲- استرس را کاهش می دهد و خواب خوبی به شما هدیه می دهد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سکس بیشتری داشته اند بیشتر احساس شادی و راحتی داشته اند و یاد گرفته اند چگونه بهتر با استرس کنار بیایند. بعد از یک ارگاسم امواج شدید آرامش و آسودگی انسان را فرا می گیرد ( به همین خاطر است که مردان معمولا بعد از سکس به خواب می روند).مردمی که سکس منظمی داشته اند خواب بهتری در طول شب و سرزندگی و شادابی بیشتری در طول روز را گزارش کرده اند.

۳-جریان خون را افزایش می دهد.

وقتی ما برانگیخته می شویم سرعت ضربان قلب بالاتر می رود و در نتیجه خون رسانی به مغز و بقیه اندامها بیشتر می شود و این یعنی اکسیژن رسانی بیشتر به اندامها و پاکسازی سریعتر آنها از مواد زاید و همه اینها باعث پاکی بیشتر بدن می شود.

۴- بدن را نگهداری و حفظ می کند.

یکی از فایده های سکس اینست که به شما کمک می کند بدن خود را متناسب نگه دارید و همیشه از شکل بدن خود آگاهی داشته باشید. هر کسی دوست دارد که بداند بدنش از نظر فیزیکی شکل مناسبی دارد و لخت شدن در برابر یک فرد دیگر می تواند محرک خوبی باشد تا ما همیشه بدن خود را در شکلی مناسب حفظ کنیم.

نزدیکی جنسی هر ۳۰ دقیقه ۱۵۰ کالری می سوزاند و با توجه به اینکه متوسط این زمان ۲۵ دقیقه در بین زوجها گزارش شده است سه بار سکس در هفته حدود ۴۵۰ کالری می سوزاند.

۵- چشمه جوانی است.

حداقل دو ارگاسم در هفته می تواند عمر شما را افزایش دهد.این به دلیل آزاد شدن هورمون دهیدرواپی اندروسترون است که فعالیت سیستم ایمنی را افزایش می دهد، بافتها را تعمیر می کند، قدرت درک را بالاتر می برد، پوست را سالم نگه می دارد و حتی اثر ضد افسردگی دارد.

۶- هومونهایی را افزایش می دهد که برای بدن خوب است.

در مردان ترشح تستوسترون بیشتر می شود که کمک می کند به استحکام بیشتر استخوانها و عضلات و کارکرد بهتر قلب. در زنان استروژن زیادتر می شود که در برابر بیماری های قلبی اثر حفاظتی دارد.تا به حال فکر کرده بودید که چرا زنان لمس شدن را دوست دارند ؟ چون در اثر این عمل استروژن در بدن انها بیشتر ترشح می شود. این هورمون همچنین نقش مهمی در بوی بدن زنان دارد. در حالیکه استروژن زنان را رومانتیک می کند افزایش تستوسترون باعث می شود آنها تمایل به دخول پیدا کنند.

مردان هم استروژن ترشح می کنند و با افزایش سن میزان آن بالاتر می رود و میزان تستوسترون کمتر می شود و به این خاطر است که مردان در سنین بالاتر آرام تر می شوند.

-- دیگر فواید سکس

قدرت مغز و ضربان قلب را افزایش می دهد. باعث دوری بیماریها و دردها می شود.باعث می شود مردم نسبت به خودشان احساس بهتری داشته باشند

۱۷ نظر:

  1. سلام من با شما کاملا هم عقیده ام چه دلیلی دارد ما از بدن خود لذت نبریم

    پاسخحذف
  2. سلام همه اینها درسته؟

    پاسخحذف
  3. slm
    manam ghababool daram
    dooooraste

    پاسخحذف
  4. سلام
    وبلاگ کامل و جالبی دارید
    گفته های شما هم کاملا درست اما در یک کشور فاشیست مذهبی نمیشه بیشتر از این انتظار داشت
    تو این کشور که باکرگی برای ازدواج دختر و سکس نداشتن پسر قبل ازدواج واجبه چیکار میشه کرد در ثانی اکثر والدین مذهبی اند و قدیمی فکر میکنن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سکس فقط یه نیازه مثل غذا خوردن در جای خودش اونقدی که شما میگین
      نیست لطفا نوجوونارو تحریک نکنین ممنون

      حذف
    2. ریدم تو این کشور با این محدودیتهاش. ایرانی کی زندگی کرده از دست این همه بدبختی

      حذف
    3. اگه بدبختی شما توی نداشتن سکس هست واقعا بدبختی

      حذف
  5. سکس فقط یه نیازه مثل غذا خوردن انقدری که شما میگین نیست لطفا نوجوونارو تحریک نکنید ممنون

    پاسخحذف
  6. درست می گویید ولی آیا مشروع و حلال آن پیدا می شود ؟

    پاسخحذف
  7. هی همه نوشته هارو به اشتراک بزار تو که ادعای ازادیت میشه

    پاسخحذف
  8. درسته اما باید به اسول قانون ان هم احترام گذاشت
    و یکی دیگه اینکه. چرا دختر و پسرها دیر ازدواج میکنن درحالی که در ۹ سالگی به بلوغ میرسند

    پاسخحذف
  9. چقدر خوب که همه شماها اینقدر روشن فکر هستین میشه لطفا شماره خواهراتون و بدین تا جوونایی مثل من بتونن با خواهراتون سکس کنن که هم ما و هم خواهراتون به سلامتی کامل برسیم
    ممنونتون میشم

    پاسخحذف