۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

انواع خشونت جنسی

انواع خشونت جنسی :
1- تجاوز جنسی: هر کاری که بدون رضایت و با زور انجام شود تجاوز نام دارد .یکی از بدترین انواع آن تجاوز جنسی است . تجاوز جنسی به هر شکل محکوم است . در یک سکس سالم دو طرف یعنی زن و مرد با رضایت کامل و یک حس خوب ، نیاز های جنسی یکدیگر را برآورده می کنند و ولی در تجاوز اینگونه نیست .
2- فحش جنسی : نوعی خشونت جنسی است که با گفتار انجام می شود و همراه با توهین و کلمات رکیک است که به نوعی به جنسیت فرد مربوط است . کسانی که فحش جنسی می دهند از فرهنگ و شعور پایینی برخوردار هستند .
3- قوانین ضد حقوق جنسی : یکی از عوامل خشونت های جنسی هستند که از براورده شدن نیاز های جنسی و طبیعی جلوگیری می کنند . کسانی که این قوانین را بوجود می آورند و یا تایید می کنند در حقیقت خشونت جنسی را گسترش می دهند .
4- ادیان : ادیانی چون اسلام ، یهودیت ، مسیحیت به خودی خود ، خشونت جنسی به شمار می روند . قرن ها بشر و بیشتر زنان از ادیان ، خشونت جنسی دیده و شکنجه شده اند . ادیان قوانین بسیار بی رحمانه ای برای داشتن سکس وضع کرده اند که از آنجمله می توان به سنگسار ، سوزاندن ، اعدام ، قطع اعضا را نام برد .
5- ختنه زنان : ختنه زنان ، نابودی لذت جنسی در زنان است که با روش های گوناگون انجام می شود . این کار یک شکنجه و نقص عضو به شمار می رود و در کشور هایی چون آفریقا ، مناطق کردنشین شمال عراق ، برخی نواحی جنوبی و کردنشین ایران ، برخی کشور های آسیایی و نقاط دیگر انجام می شود .
ختنه در واقع قطع ناحیه‌ای از آلت تناسلی زن به نام کلیتوریس است که با قطع آن حس زنانگى در آن‌ها از بین رفته و زن تا پایان عمر از دریافت لذت جنسی محروم خواهد ماند. ختنه زنان در سه‌شکل متفاوت صورت می‌گیرد:
حالت اول منحصر به بریدن کلیتوریس می‌شود. در نوع دیگر آن علاوه بر کلیتوریس، کلبان یا لب‌های کوچک اندام جنسی (Labia Minor) نیز بریده می‌شوند.
بدترین شکل ختنه زنان نوع سوم آن است. در این مدل کلیتوریس و کلبان یا لب‌های کوچک هردو بریده شده و با به‌هم‌آوردن ملبان یا لب‌های بزرگ (Labia Major) آن‌ها را میدوزند. سپس بر روی آن سوراخ‌های کوچکی در نزدیکی مجرای ادرار و دهانه‌ی رحم ایجاد می‌کنند. این روش که دردآمیز‌ترین و خطرناک‌ترین شکل ختنه به حساب می‌آید، در آفریقا به‌شدت رواج دارد و معروف به "ختنه فرعونی" است. در این حالت محل‌ دوخته شده هنگام وضع‌حمل باز می‌شود و پس از زایمان آن‌را مجدداً می‌دوزند. با توجه به رقم بالای زاد و ولد در آفریقا، این کار برای زنان در حقیقت یک "شکنجه" است. همچنین شب ازدواج ، که برای این زنان اولین تماس جنسی محسوب می‌شود، خشونت‌آمیز و توام با رنج و شکنج است.

از هر ده مورد "ختنه فرعونی" زنان و دختران، یک مورد یا بلافاصله می‌میرد و یا بعد‌ها بر اثر عفونت ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

(باکرگی ممنوع)

۱ نظر: