۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

پرده بکارت چیست




اندام جنسی خود را چقدر می شناسیم؟

بسیار مهم است كه بدانید بدنتان به چه شكلی است و واژن یکی از مهم ترین اندام های زنان است، البته در مورد شكل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید. بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی كوچكند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند. در نظر داشته باشید كه هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.
واژه بکارت به معنای (دست نخورده) است.

 
پرده بکارت چیست : پرده بكارت غشایی ا ست كه تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند. هایمن (Hymen) لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده . بافت پرده بکارت به جا مانده از روند و رشد طبیعی واژن در زنان است وکار خاصی را انجام نمی دهد، انواع رایج پرده بكارت عبارتند از:

حلقوی : در این نوع، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

حلقوی (قابل اتساع و غیر قابل اتساع)- در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده‌است. پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

ارتجاعی : پرده ای كه به اندازه كافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد.

دو سوراخی یا تیغه ای : پرده ای كه یك تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

غربالی (سوراخ سوراخ) : این پرده به طور كامل در عرض مهبل كشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

در پرده دندانه دار حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های مضرس می باشد. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.


برداشتن پرده چند روش دارد:
1- بوسیله سکس
2- با انگشت
3- با آلت مصنوعی
4- عمل سر پایی که (جراحان زیبایی و پزشکان) در چند دقیقه انجام می دهند (بیشتر برای پرده های ضخیم، ولی اگر کسی خواست میتواند برای هر نوع پرده ای استفاده کند)
قبل از برداشتن پرده خوشحال باشید و استرس نداشته باشید، و خود را تحریک کنید. اگر بوسیله سکس است از کاندوم استفاده کنید، نوع پرده خود را بشناسید ( به پست پرده بکارت مراجعه کنید)
در پرده های حلقوی و ارتجاعی با سکس، پرده از بین نمی رود و خونی دیده نمی شود به دلیل شکلی که دارند، در پرده های ارتجاعی فقط یک بریدگی در واژن بوجود می آید.

نکات:
بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارتشان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن آن، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای كه تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی كه به سن بلوغ می رسند، در صورتیكه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دكتر مراجعه كرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بكارت در بعضی زنان، در صورتیكه زن در هنگام سكس، آرام و بدون تنش بوده ، زمان كافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی كند و دهانه واژنش به اندازه كافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع كند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.


بعضی مردها ادعا می كنند كه می توانند در حین سكس تشخیص بدهند زن قبلا سكس داشته یا نه، چنین نیست. تنها چیزی كه مردان می توانند حس كنند، مضطرب و نگران بودن زن است كه به همین دلیل خودشان را منقبض كرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید.

از آنجائیكه در نظر مردم پرده بكارت، پرده ای بسیار سفت و محكم است كه تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام س ك س فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیكه، اگر زن هنگام س ك س آمادگی كافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

نكات قابل توجه در مورد پرده بكارت:

رشته های عصبی در پرده كم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است.

عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی كه بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیكی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

زنان بهتر است قبل از سکس، برای دانستن نوع پرده خود به پزشك متخصص زنان مراجعه كرده و توضیحات لازم را درخواست كنند. زیرا در موارد نادری كه پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد.

در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از كرم و ژل های بی حس كننده استفاده كرد (اگر ژل بی حسی می زنید باید از کاندوم هم استفاده شود زیرا باعث سوزش در آلت مردانه می شود). ضمن اینكه تحریك زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

گاهی پرده بكارت با یك یا دو بار نزدیكی كاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و كمی خونریزی می كند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حركت كرده و به طرف تخمك زن برود و حاملكی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

۵۰ نظر:

  1. kheeeeiiiiiliiii vaSam jaleB bOod, mamnOonam aZatOOn

    پاسخحذف
  2. kheiiiliii jaleb bood age mishe lotfan bazam dar injoor mavared bazam matalebe gostardetar bezarid mamnoon...

    پاسخحذف
  3. خ جالب وخواندنىبود_ممنون

    پاسخحذف
  4. خیلی خوب بود از زحماتتون تشکر میکنم

    پاسخحذف
  5. بسیارمفید بود

    پاسخحذف
  6. با سپاس فراوان از دادن آگاهی به دختران و زنانمان.

    پاسخحذف
  7. برای برداشتن پرده توسط پزشک اجازه ی پدر و دلیل پزشکی لازمه یا دختران می تونن خودشون مراجعه کنند؟

    پاسخحذف
  8. سلام از کجا بفهمم پردم جه مدلی است؟
    خواهشا دجواب بدین ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میتونی آیینه بذاری پاهاتو باز کنی و یکم به خودت فشار بیاری یا اینکه به دکتر مراجعه کنی.

      حذف
    2. بامراجعه به پزشک زنان ومعاینه شدن توسط پزشک

      حذف
  9. سلام خوی تشکر از معلومات علی تان از این خیلی چیز ها و مشکلتی که داشتم حل شد بسیار زیاد تشکر ممنون

    پاسخحذف
  10. سلام چیتور میتونم بفهمم که پردهم سالم است

    پاسخحذف
  11. سلام واقعا اموزنده و مفید بود

    پاسخحذف
  12. آره راست میگه.از کجا بفهمیم؟

    پاسخحذف
  13. بسیار ممنون. اما یک سوال داشتم در مورد پرده هلالی و حلقوی از کجا میتوان به مرد اثبات نمود که اگر پرده حلقوی و یا هلالی است قبلا مورد تجاوز قرار نگرفته چون در موقع شب زفاف خونی از این نوع واژن ها خارج نمی شود. ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام شما در مورد پرده هلالی اطلاعات دارید؟ میشه اطلاعاتتونو به منم انتقال بدید؟ چون من هیچ مطلبی دربارش پیدا نکردم.

      حذف
  14. اگر دختری نفهمد که دهن پردیش بسته است و ازدواج کند شب اول به آن چی قسم خواهد بود آیا شوهرش همرایش خود را سکس کرده میتواند و یا خیر؟

    پاسخحذف
  15. kheil jaleb bod hamasho khondam amozande bod . mamnun

    پاسخحذف
  16. سپاس خیلی خوب بیان شده بود

    پاسخحذف
  17. در مورد پرده بکارت کنگره ای چیزی ننوشتین!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  18. واقعا جالب بود مرسی کاشکی مردم ایران واقع گرا بون پسر ایرانی هر کاری میکنه ولی دوست داره که دختره مقابلش شب حجله دستمال خونی ببینه

    پاسخحذف
  19. متالب خیلی خوب هستن خیلی به من کمک کردن فقط اگه میشد کیلپ آموزشی هم دردسترس قرارمیدادین ممنون میشدم.

    پاسخحذف
  20. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من چن تا سوال داشتم:
    1.دختر ازکجا بفهمد ک پرده بکارتش سالمه؟؟؟
    2.مدل پرده رو از کجا تشخیص بده؟؟؟
    3.امکان دار ک ی دختر پرده بکارت نداشته باشه؟؟؟
    (منظورم بدون برقراری رابطه یا مواردی در پستهای بالا گفتین)
    4.خودارضایی باعث پارگی پرده میشه؟؟؟
    5.ورزشهای سنگین مانند تکواندو باعث پارگی پرده میشه؟؟؟

    پاسخحذف
  21. ببخشید از کجا میشه تشخیص داد که پرده یک نفر از قبل پاره شده و بعد با عمل جراحی درستش کردن و اگر هم عمل نکرده باشه از کجا میشه فهمید که پرده بکارت نداره یا سکس داشته ازمایش خاصی داره یا با دیدن فیزیکی قابل تشخیص ممنون اگه راهنمایی کنید .

    پاسخحذف
  22. با سلام میشه در مورد پرده هلالی توضیح بدید چون هیچ جایی دربارش صحبتی نشده لطفا پاسخ بدید. ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همون حلقویه :| وقتی میبینی توشو انگار حلقه ی مارپیچی و میبینی! بر عکس چیزی که همه فکر میکنن هنگام سکس پاره میشه خونم میاد

      حذف
  23. اگر پرده ارتجاعی باشه و قبل از ازدواج سکس وجود داشته باشه.آیا بعد از ازدواج و بعد از اولین سکس موقع معاینه مشخص میشه که قبلا سکس داشتیم؟ اگر ممکنه از پرده ارتجاعی هم عکس بذارین

    پاسخحذف
  24. پرده ارتجاعی بعد از معاینه مشخص میشه که قبلا سکس داشتیم یا نه؟

    پاسخحذف
  25. بابا دمت گرم مشکلم حل شد

    پاسخحذف
  26. عکس ها واقعی و واضح بود. بسیار ممنونم. اما من باز هم فرق حلقوی با ارتجاعی رو از لحاظ شکل دقیق نفهمیدم

    پاسخحذف
  27. میشه درمورد پرده ی کنگره ایی چیزی بنویسید؟

    پاسخحذف
  28. اگه حلقوی باشه وسکس کرده باشه خونی نمیاد؟ومعلوم نمیکنه سکس کرده یاداشته؟ پرده حلقوی اصلا چجوری پاره میشه؟

    پاسخحذف
  29. ممنون از این از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید .

    پاسخحذف
  30. دکتر به من گفت پردت معمولیه :| یعنی چی؟؟

    پاسخحذف
  31. چطوری بفهمیم پردمون سالمه؟با خودارضایی امکان پاره شدن وجود داره؟

    پاسخحذف
  32. شکل aچه نوع پرده ای بود؟

    پاسخحذف
  33. عالی بود با تشکر

    پاسخحذف