۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

25 نوامبر = 4 آذر 1390 روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان گرامی باد

25 نوامبر = 4 آذر 1390
روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان
گرامی باد
در این روز به خود، خانواده ، دوستان و دیگران یادآور شویم که خشونت علیه زنان، بجا مانده از دوران بربریت و وحشیگری است. خشونت علیه زنان از طرف هر فردی و با هر عنوان و سطح سوادی که باشد، نشان از ضعف درونی و نبود اخلاق و منطق است.
زنان به دلیل احساس و مهربانی ذاتی که دارند همیشه در روابط اجتماعی گذشت می کنند و کسانی هستند که این گذشت را با خشونت پاسخ می دهند.
یک انسان متمدن، هیچگاه با زنان خشونت نمی ورزد و زنان هم وظیفه دارند که در برابر خشونت کوتاه نیایند.
(باکرگی ممنوع)

روز ۲۵ نوامبر به این دلیل به عنوان روز جهانی محو خشونت علیه زنان انتخاب شد که یادآور ترور خواهران میرابال بود که در روز ۲۵ نوامبر سال ۱۹۶۰ به دلیل مبارزه علیه دیکتاتوری ژنرال رافائل تروخیلو در جمهوری دومینیکن به دست ماموران دولتی ترور شدند.
ترور این سه خواهر واکنش گسترده ای را در داخل این کشور و سطح جهانی به دنبال آورد و به تشدید مخالفت علیه حکومت رافائل تروخیلو و سرانجام، ترور و سرنگونی این رژیم منجر شد.
با تلاش گروه های مدافع حقوق زنان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال ۱۹۹۹ با صدور قطعنامه ای ۲۵ نوامبر را روز جهانی محو خشونت علیه زنان اعلام داشت و برگزاری مراسمی به این مناسبت را به کشورهای عضو توصیه کرد.
هدف اصلی از برگزاری این مراسم آگاه سازی جوامع نسبت به وضعیت زنان و تاکید بر غیرقابل قبول بودن خشونت از جمله خشونت خانگی علیه زنان عنوان شده است.
به گفته گروه های مدافع حقوق زنان، در حالیکه زنان در نقاط مختلف جهان به طور مرتب در معرض خشونت قرار می گیرند، دامنه و ماهیت این موضوع به طور کامل مشخص نیست زیرا در بسیاری موارد، دیدگاه رایج جامعه چنین رفتاری را نابهنجار نمی پذیرد و آن را تحمل و گاه حتی تشویق می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر