۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

حمایت از علیا ماجده المهدی - Aliaa Magda Elmahdy

از (علیا ماجده المهدی) حمایت کنیم
علیا ماجده دختر مبارز مصری در اعتراض به اسلام گرایان و هرگونه
بنیادگرایی مذهبی، تصاویر برهنه و تمام عریان خود را در وبلاگ شخصی اش منتسر کرد.
وبلاگ او در یک هفته بیش از 4 میلیون بازدیدکننده داشته است، او با دوست پسرش آغازگر یک انقلاب بزرگ در کشورهای اسلامی هستند.
علیا می گوید: من این کار را کردم تا بگویم آزادم.
علیا به جای تمامی زنان در بند، خود را عریان کرد تا آغاز گر یک حرکت جهانی باشد و اکنون وظیفه ماست تا از او حمایت کنیم. در وبلاگش عکس های تمام عریان خود و دوست پسرش را با سادگی بی نظیری قرار داده است.

آدرس های وبلاگ، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، یوتوب او در زیر آورده شده است:
http://arebelsdiary.blogspot.com/
http://twitter.com/aliaaelmahdy
http://youtube.com/user/aliaaelmahdy
http://www.facebook.com/aliaaelmahdy
https://plus.google.com/113960139441774667322/photos

علیاء ماجده المهدی دختر 20 ساله ی مصری پس از انقلاب مصر و سرنگونی دیکتاتور این کشور برای اعتراض به هرگونه بنیادگرایی مذهبی عکسهای برهنه خود را در وبلاگش قرار داد تا جامعه ی جهانی به خصوص جهان عرب را متوجه ی خطرات به روی کار آمدن یک حکومتی مذهبی کند.
او در وبلاگش چنین نوشت: «نخست درباره زنانی که در آغاز دهه ۷۰ ميلادی در دانشکده هنرهای زيبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنيد و کتاب های هنری را پنهان کرده، مجسمه های برهنه را بشکنيد، سپس در برابر آينه لخت شويد و بدن های خود را که باديد تحقير آميز به آنها نگاه می کنيد به آتش بکشيد تا پيش از فرستادن اهانت هايی با مضمون تبعيض جنسی به من و نفی حق آزادی بيان من، برای هميشه از عقده های جنسی خود رها شويد»

علیا ماجده المهدی دختر 20 ساله مصری، پایه های اسلام و زن ستیزان را به لرزه درآورد. دختری 20 ساله که با یک حرکت انقلابی، به تحجر و دیکتاتوری اعتراض کرد.

نام وبلاگ او (مذکرات ثائرة) به معنای (دست نوشته های یک زن انقلابی) است.
علیا می گوید: من این کار را کردم تا بگویم آزادم. هم اکنون بازدید از وبلاگ او به بیش از یک میلیون و پانصد هزار رسیده است.

علیا ماجده المهدی که امروز چهارشنبه بیست ساله شد اقدام خود را "جنبش آزادیخواهی آن لاین" نامیده است و دختران عرب دیگری نیز اعلام داشتند برای همبستگی با علیا عکس های برهنه خود را رسانه ای خواهند کرد .

همه ما علیا ماجده هستیم، همه ما می خواهیم از حقوق انسانی خود برخوردار باشیم. همه ما می خواهیم مالک بدن خود باشیم، اما در کشورهای اسلامی آیا کسی چنین جراتی داشته است؟؟ اکنون او به همراه دوست پسر خود (کريم عامر) در حال نابودی تابو های جنسی هستند. شهامت و آغازگری این کار بزرگ، کار هر کسی نیست و بی شک او دارای شجاعت است و از مرگ هم هراسی ندارد، چرا که مخالفان زیادی هم در مصر هستند.

علیا ماجد المهدی، به همه ما آموخت که مبارزه باید جدی باشد و یک راست به اصل موضوع پرداخت. نشان داد که یک زن می تواند بسادگی، همه برآوردها را به هم بزند و یک تنه در برابر سخت ترین ها بایستد. کاری که او کرد موثرتر از هزاران مقاله و حرف بی عمل ما بود.

عليا در ميان عکس ها تلاش کرده از هرگونه انتقادی پيشی بگيرد و نوشته است: «نخست درباره زنانی که در آغاز دهه ۷۰ ميلادی در دانشکده هنرهای زيبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنيد و کتاب های هنری را پنهان کرده، مجسمه های برهنه را بشکنيد، سپس در برابر آينه لخت شويد و بدن های خود را که باديد تحقير آميز به آنها نگاه می کنيد به آتش بکشيد تا پيش از فرستادن اهانت هايی با مضمون تبعيض جنسی به من و نفی حق آزادی بيان من، برای هميشه از عقده های جنسی خود رها شويد.»

«آزادی دادنی نیست بلکه گرفتنی است» و «مصر نه عربی است نه اسلامی، فقط مصری است.»

یک دختر سوری در کامنت خود با تاييد حرکت علياء نوشته است او و بسياری از دختران منتظر فرصت هستند تا اقدامی همچون او انجام دهند.

شماری از رسانه های بين المللی از جمله روزنامه واشينگتن پست اقدام به انتشار مطالبی در باره علياء و اقدام او کردند و اين اقدام را «انقلاب» در جهان عرب توصيف کردند.
(باکرگی ممنوع)

۲ نظر:

  1. احسنت. ما هم از مبارزات تمام زنان و دختران برهنه حمایت می کنیم. البته تاکید می کنم که برهنگی و زیبایی شروط اصلی حمایت ما هستند.
    ضمنا با شعار وبلاگتون هم کاملا موافقیم. چه معنی دارد که یک دختر باکره بماند. آمادگی خود را در راستای ایجاد دنیایی بدون دختران باکره اعلام می کنیم. باشد که روزی هیچ دختری به بهانه باکرگی از سکس اجتناب نورزد.

    پاسخحذف
  2. با خواندن مطالب فوق به حقارت خود پي برذم زنده باد آزادي بغضم در گلو ميشكند..... به انسان بودنش افتخار ميكنم

    پاسخحذف