۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

بررسی و تحلیل (انقلاب آن لاین) و الگو گیری از علیا ماجده المهدی فمینیست مصری


بررسی و تحلیل (نقلاب آن لاین) و الگو گیری از علیا ماجده المهدی  فمینیست مصری

علیاء ماجدة المهدی  Aliaa Magda Elmahdy که دانشجوی رشته ارتباطات و هنرهای رسانه ای دانشگاه آمریکایی قاهره است، در وبلاگ خود (یادداشت های یک زن انقلابی) علاوه بر انتشار چند نمونه از (هنر عریان) تصاویری عریان از خود را نیز منتشر کرده و دراین باره نوشته است که این اعتراضی ست برای فقدان آزادی بیان در مصر زیرا برهنگی می تواند (واقعیت عریان) را به نمایش بگذارد.
آدرس وبلاگ علیا که در این هفته از سه میلیون بازدید فراتر رفت :
http://arebelsdiary.blogspot.com/2011/10/nude-art.html?zx=36c8f90bc3308376
علیا می گوید: وی که به همراه دوست پسرش کریم عامر در جریان انقلاب مصر علیه حسنی مبارک نقش فعالی داشت، در فیس بوک خود به ذکر مواردی از فشار اسلام گرایان علیه سکولارها پرداخته است از جمله وقتی در میدان تحریر دست در گردن دوست پسرش جلوی چادرشان نشسته بودند گروهی از اسلام گرایان بعد از تهدید آنها، چادرشان را خراب کردند. یک بار دیگر هم اسلام گرایان به وی که دامن پوشیده بود و مشغول گوش دادن به سرودی انقلابی در میدان تحریر بود تذکر دادند که پاهایش را بپوشاند و وقتی با بی اعتنایی وی روبرو شدند گروهی از اسلام گرایان از جمله یک زن به سوی وی حمله ور شدند
.
علیاء می گوید: زنانی که با حجاب در خیابان ظاهر می شوند تحت فشار خانواده مجبور به این کار می شوند زیرا نمی خواهند در خیابان مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. همیشه زنان هستند که باید فرمانبردار باشند و هر لباسی که مردان حکم کردند بپوشند. به عنوان یک اعتراض سمبلیک علیاء از مردان نیز خواست که با حجاب ظاهر شوند
. (برگرفته از سایت آزادی بیان)
واژه جنبش از (جنبیدن) یا حرکت های سریع نشات می گیرد، که معادل آن همان (نهضت) است به معنای یک حرکت سریع و جدی است، انقلاب های امروزه بیشتر جنبش هستند. انقلاب به معنای دگرگونی عمقی و پایه ای است. انقلاب یعنی آنچیزی شود که اکنون نیست. انقلاب یعنی تحول، دگرگونی، اگر سالها بنشینیم و بی تفاوت باشیم، هیچگاه به ازادی نخواهیم رسید.
می خواهیم ببینیم که آیا این حرکت او آیا درست است و یا نادرست؟
انسان موجودی است که عمده ترین و پایه ای ترین نیازها از جسم وتن او آغاز می شود. مغزی که ما با آن می اندیشیم هم جزیی از تن ماست، قلب ما هم جزیی از تن ماست. حافظه ما هم در مغز و تن ماست.  همه چیز ما در تن ماست.
 این تن حقوق و نیازهایی دارد که باید برآورده شوند.
 این تن انسان نیاز به غذا دارد.
 این تن انسان نیاز به نظافت دارد.
این تن انسان نیاز به هواخوری دارد.
 این تن انسان نیاز به شنا دارد.
 این تن انسان نیاز به سکس دارد.
این تن انسان نیاز به درمان دارد.
این تن انسان نیاز به عریانی دارد.
این تن انسان نیاز به خودنمایی دارد ، نیاز به ورزش دارد و ..........................
در یونان قدیم، پیروان (اومانیسم) همیشه انسان را در برابر خدایان خیالی قرار می دادند و توجه ویژه به انسان و تن انسان داشتند. همواره در آثار مجسمه سازی و نقاشی و هنر ها، این تن انسان بود که خودنمایی می کرد، با هارمونی و فیگوری که توجه همگان را به خود جلب میکند.
 آیا یک انسان بدون تن را می توانید تصور کنید؟ پاسخ : خیر است.
 در اولین برخود با هر انسان، نخستین چیزی که به آن توجه می کنید، چیست؟ پاسخ: تن است.
 اینکه در ادیان و کشورهای محدود، برای زنان و حتی مردان، حجاب و محدویت هایی برای نمایاندن تن آنها، وجود دارد، دقیقا یک بیماری ذهنی و دشمنی آشکار با انسان است.
چگونه می توان تصور کرد که یک انسان، این دانا، این برتر..... این حق را نداشته باشد که تن و اعضا خود را عریان کند؟
چگونه می توان انسانی را آزاد دانست بدون اینکه حقوق تن او نادیده گرفته شود؟
این اجبار پوشیدگی که ادیان و اسلام گرایان، ایجاد کرده اند هدفش چیزی جز دیکتاتوری دینی و بردگی نیست. در ایران خودمان ببینید که چه مقدار سرکوب های جنسی بالاست و افراد مجبور می شوند که بصورت پنهانی نیازهای جسمی خود را به بدترین شکل، برآورده کنند.
در بیشتر کشورها، اعتراض با برهنگی رواج دارد.
انسان یک موجود بسته بندی شده نیست، انسان انسان است و آزاد، انسان از لحظه تولد عریان زاده می شود و هنگام مرگ هم عریان می میرد. عریانی نمادی از راستی است، نمادی از صاف بودن، نمادی از بی شیله پیله بودن. می گویند حقیقت هم عریان و برهنه است و ما هنگامی که می خواهیم چیزی را واشکافی کنیم، آن چیز را برهنه می کنیم. هنگامی که کف دست خود را به نشانه راستی و صداقت به کسی نشان می دهیم، بازهم برهنگی خود را نمایان می کنیم. برهنگی فلسفه بزرگیست که نشان از سادگی و راستی است.
بزرگترین ترس و وحشت ادیان و مذاهب از زن است . زیرا زن قدرت و نفوذ انها را از بین می برد و با جذابیت ذاتی که دارد همه جا را می تواند فتح کند و قدرت را در دست بگیرد .
زنان بزرگترین رقیب برای انواع مبلغان مذهبی (کشیش ، آخوند ، خاخام و ....) بر سر قدرت هستند
زنان بزرگترین رقیب ( ادیان و خدا ) هستند .
بین آزادی و دین ، این آزادی است که برنده می شود .
در اینترنت پر است از سایت های (پ و ر ن) و عکس ها و ویدیو ها، فقط کافیست در گوگل یک سرچ ساده انجام دهید تا هزاران سایت ببینید، در این سایت ها زنان و مردان تصاویر و ویدیو های س ک س ی خود را آپلود می کنند تا همه مردم جهان ببینند، اما چرا این حرکت علیا، جهانی شد و در تمامی رسانه ها گسترش یافت؟ پاسخ: چون علیا در کشوری اسلامی زندگی میکند و یک مبارز آزادی خواه است نه یک ستاره س ک س ی، او با یک تصویر تابو شکنی کرد و به کشورش هشدار داد که مراقب به قدرت رسیدن اسلام گرایان باشید که روزکارتان را سیاه نکنند.


علیا ماجده المهدی، امروز الگو و پرچمدار ما است. این دختر مبارز با تمام سادگی هایش، در برابر محدودیت ها ایستاد و همانطور که  خود گفت با (هنر برهنه ) (تن عاری <نام عنوان پستی که در وبلاگش نوشته >) به حق خواهی از طرف تمام انسان ها رفت.
ما زنان و مردان آزادی خواه از امروز پشتیبان (علیا ماجده) هستیم . ما زنان می توانیم با دوری از حجاب اجباری و قرار دادن عکس علیا درپروفایل های خود از او حمایت کنیم. برای ادامه راه علیا می توانیم از امروز در هر کجا که امکان دارد، با شجاعت حجاب خود را برداریم و گام های عملی را طی کنیم. می توانیم عکس های خود را با مینی ژوپ در فیسبوک قرار دهیم. می توانیم بدن های عریان خود را منتشر کنیم ( کسانی که در داخل ایران هستند، بدون چهره و نام واقعی، اینکار را انجام دهند و کسانی که در خارج از کشور هستند می توانند با چهره و نام واقعی در <وبلاگ بلاگر
blogger.com
> قرار دهند). باید آغاز کنیم تا دنیا بداند که علیا تنها نیست. هر کس که اینکار را انجام داد، و یا خواست اطلاع رسانی کند، لینک آنرا در سایت ها و شبکه ها اشتراک کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر