۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

زن ها را از بچگی ضعیف نگاه می دارند تا در آینده به آنها بگویند (ضعیفه)


زن ها را از بچگی ضعیف نگاه می دارند تا در آینده به آنها بگویند (ضعیفه)

می گوییم برابری، می گویند مگر زن برابر مرد است؟

می گویند زن ضعیف است، زن کی می تواند رفتگری کند، کارگری کند، سربازی برود، و از این جور حرف ها ...
این جامعه مردسالار است که از کودکی زنان را ضعیف و فرمانبردار می خواهد.اگر ملاک زور بازو و قدرت بدنی است، زنان هم می توانند  به آن برسند، ولی از کودکی نمی گذارند زن ها قوی شوند،آنها را با حجاب و مزخرفات، مشغول می کنند و دست و پای آنها را می پیچند.

دختر بچه ها را از سن 7 سالگی مقنعه می پوشانند و در برابر پسرانی که هم سن و سال او هستند، احساس ضعف به او دست می دهد.

پسران را تشویق به کارهای بزرگ و ورزش های سخت می کنند ولی به زنان عروسک بازی و آشپزی یاد می دهند، معلوم است که این دختر ظریف و ضعیف می شود.
آلت جنسی پسر ها عیب نمی دانند ، اگر پسری در خیابان و یا پارک دستشویی داشته باشد فقط کافیست تا به پدر و مادرش بگوید، همانجا پایین می کشند و پای درختی خالی می کند ولی برای دختر عیب می دانند،.!

وضعیت قانون و مملکت هم مشخص است، زن را جنس دوم می داند و همیشه او را مقصر می داند. پسر ها را تهاجمی بار می آورند، دخترها را تدافعی و پذیرای سکوت و گذشت.

یک اسم چرندی درست کرده اند برای زن ها و به آن می گویند ناموس!

تا اختیار و اراده زن را از او بگیرند، تا استقلال زن را بگیرند. تا نگذارند تکان بخورد، تا آقا بالاسری خود را از دست ندهند، تا موی زن را بپوشانند و بگویند بی ناموسی نشود، تا زن باکره اجباری باشد و خفقان بگیرد ولی خودشان هر غلطی خواستند بکنند!

این واژه ناموس یا باید حذف شود و یا دوباره تعریف شود.

 تعریف درست برای ناموس : ناموس یعنی حقوق انسان ها، یعنی خرد و درستی، یعنی آزادی
نمی گذارند زن ها برابر یک مرد در جامعه کار کنند و خودی نشان بدهند، بعد می گویند زن ها فقط برای کارهای ظریفند!

زن ها هر کاری می توانند انجام دهند و این در جهان ثابت شده است. اجازه بدهید زن ها در شرایط برابر باشند، حجاب اجباری نباشد، آنوقت می بینید که زن ها از مرد ها هم بیشتر کار می کنند.

رفتگری هم می کنند، کارگری هم می کنند، دکتر و مهندس و کارمند زن هم که در حال حاضر زیاد داریم . در دانشگاه ها با رتبه های خوبی قبول می شوند، در معماری در عمران، در پرستاری، صنعت، شیمی، صنایع غذایی.

با همین وضعیت اسف بار و نابرابری که الان هست اگر  چشم هایت را باز کنی می بینی که  زن ها در همه جا هستند، حتا زمین شویی می کنند، رانندگی می کنند، در کارخانه ها کار می کنند، قطعه مونتاژ می کنند، دست فروشی می کنند، کار آفرینی می کنند، معلم هستند، وزیر هستند ، کشاورزی می کنند، اگر زنان نباشند نیمی از کشاورزی و برنج کشور از دست می رود. در کنار همه اینها خانواده را هم رسیدگی می کنند و بسیار قدرتمندند.

زنان خانه داری هم هستند که کارهای خانه را انجام می دهند، شاید هنوز کسانی باشند که ندانند کار خانه، آسان نیست، اینکه هر روز بپزی و بشوری و بچه نگهداری و صبح و ظهر و شب، واقعن مصیبت بار است. و  از کار بیرون هم سخت تر است، چون در یک فضای بسته هستی و خیلی حوصله و انرژی می خواهد.

این ترس جامعه مردسالار از کار کردن زن ها، نشان از قدرتیست که در زنان وجود دارد، زنان روابط اجتماعی خوبی دارند و از احساسات خوبی هم برخوردارند و همین مرد سالار ها را نگران می کند، مبادا که دیگر زنان جنس دوم نباشند!

زنان در هر ماه پریود می شوند و به مدت یک هفته از آنها خون می رود ولی کدام مردیست تا بتواند این موضوع را برای خودش تحمل کند!

زنان درد زایمان را تحمل می کنند که به گفته پزشکان، حارج از تحمل انسان است و هرگز یک مرد نمی تواند آنرا تحمل کند.

9 ماه کودک را در درون شکم خود نگاه می دارد که واقعا مصیبت بار است، آنوقت مرد چه کرده است، چند قطره ریخته و رفته پی کارش!

 اگر جامعه مردسالار جرات دارد بیاید و شرایط برابر را بوجود بیاورد تا ببیند که زنان ضعیف نیستند و همه کاری انجام می دهند، در غیر اینصورت غلط می کند که خود را برتر از زن بداند و به زن بگوید ضعیف.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر